Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/6897
Title: | Posibilidades didácticas de hipertexto: la aplicación GUIDE |
Authors: | Luengo González, Ricardo Mendoza García, Mercedes Casas García, Luis M. |
Keywords: | GUIDE;Hipertexto;Informática aplicada;Didáctica;Hypertext;Applied Computing;Teaching |
Issue Date: | 1989 |
Publisher: | Universidad de Extremadura. Facultad de Educación |
Abstract: | En el presente arlculo pretendemos dar a conocer y sugerir las posibilidades didácticas de Hipertexto (y en concreto de la aplicación GUIDE). El interés radica en la posibilidad de utilizar esta aplicación en la enseñanza no solo por profesores de Matemáticas sino por los profesores de las diversas áreas curriculares. Mostramos cómo el hipertexto permite estructurar la información de una forma más flexible, dinámica e interactiva que como se hacia con el papel como medio de almacenamiento y transmisión de la información. Por último, partiendo de los modelos más habituales de introducción del ordenador en la enseñanza ofrecemos un conjunto de sugerencias de actividades que se enmarcan en el contexto de un modelo de "integración total" del ordenador en la enseñanza. In the present article we intend to make known and suggest the didactic possibilities of Hypertext (and in particular on the GUIDE application). The interest lies in the possibility of using this application in teaching not only by teachers of Mathematics but by teachers of various curricular areas. We show how hypertext allows us to structure information in a more flexible, dynamic and interactive way than with paper as a means of storing and transmitting information. Finally, starting from the most usual models to introduce the computer in teaching, we offer a set of suggestions for activities that are framed in the context of a model of "total integration" of the computer in teaching. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/6897 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 06 (1989) DCEDU - Artículos DDCEM - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_1989_6_80.pdf | 1,42 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License