Año | Título | Autor/a |
2018 | An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modeling | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Martín-Albos Lucas, José; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2017 | Barreras percibidas para la práctica de actividad física en estudiantes universitarios. Diferencias por género y niveles de actividad física | Sevil Serrano, Javier; Práxedes Pizarro, Alba; Zaragoza Casterad, Javier; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Rey Juan Carlos |
2019 | Can high schools be an effective setting to promote healthy lifestyles? Effects of a multiple behaviour change intervention in adolescents | Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; Aibar Solana, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2023 | Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio rural | Millán Navarro, Isabel; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2016 | Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processes | Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2019 | Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish Adolescents | Sevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2017 | Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of students | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2021 | Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females? | Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Santiago de Chile |
2016 | Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambio | Práxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Cansado, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2016 | Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físisco-deportiva | Práxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Domínguez, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022 | School and non‐school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescents | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2018 | Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal 6 style: a variable- and person-centered approach | Abós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | The effects of a comprehensive teaching program on dribbling and passing decision-making and execution skills of young footballers | Práxedes Pizarro, Alba; Moreno Domínguez, Alberto; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Universidad Rey Juan Carlos |
2019 | The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical Education | García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Bélgica. |