Año | Título | Autor/a |
2016 | Adaptación al fútbol de la escala de necesidades psicológicas básicas en el ejercicio | Pulido González, Juan José; Sánchez Oliva, David; González Ponce, Inmaculada; Amado Alonso, Diana; López Chamorro, José María; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | Analisis de las relaciones entre variables motivacionales y ansiedad en judocas competidores | Pulido Pedrero, Silvia; Fuentes García, Juan Pedro; Jiménez Castuera, Ruth; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2018 | Análisis de variables motivacionales y de estilos de vida saludables en practicantes de ejercicio físico en centros deportivos en función del género | Leyton Román, Marta; García Matador, Judith; Fuentes García, Juan Pedro; Jiménez Castuera, Ruth; Universidad Autónoma de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2015 | ¿Apoyan los entrenadores la motivación de sus deportistas? Diferencias en la percepción del comportamiento | Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; López Chamorro, José María; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | Diferencias en función del género en las formas de motivación auto-determinada de deportistas veteranos | Batista, Marco Alexandre da Silva; Jiménez Castuera, Ruth; Lobato Muñoz, Susana; Leyton Román, Marta; Aspano Carrón, María Isabel; Instituto Politécnico de Castelo Branco. Portugal; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | Effects of an interpersonal style intervention for coaches on young soccer players' motivational processes | Pulido González, Juan José; Sánchez Oliva, David; Leo Marcos, Francisco Miguel; Matos Barroso, Sergio; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2023 | Effects of out-of-school physical activity interventions based on self-determination theory in children and adolescents: A systematic review and meta-analysis | Tapia Serrano, Miguel Ángel; López Gajardo, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Comportamental de la Actividad Física y el Deporte (ACAFYDE); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Didáctico y Comportamental del Deporte (ADICODE) |
2024 | Fear of failure and perception of the motivational climate under the coach pressure | Gómez López, Manuel; Valero Valenzuela, Alfonso; Manzano Sánchez, David; González Hernández, Juan; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Granada |
2016 | Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processes | Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2017 | Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of students | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2016 | Predicción de la motivación en las etapas de cambio de ejercicio más activos | Aspano Carrón, María Isabel; Lobato Muñoz, Susana; Leyton Román, Marta; Bautista, Marco Alexandre da Silva; Jiménez Castuera, Ruth; Escola Superior de Educação de Castelo Branco. Portugal; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022 | Predicción de la resiliencia en estudiantes a través del fomento de la responsabilidad: un estudio a través de la Teoría de la Autodeterminación | Manzano Sánchez, David; Universidad de Murcia |
2014 | Predicción de los comportamientos positivos en educación física: una perspectiva desde la teoría de la autodeterminación | Sánchez Oliva, David; Viladrich, Carme; Amado Alonso, Diana; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universitat Autònoma de Barcelona |
2023 | Profile analysis through self-determination theory and intention to be physically active: differences according to gender and age | Manzano Sánchez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2015 | Relación entre variables motivacionales y ansiedad en jugadores de balonmano | Leyton Román, Marta; Batista, Marco Alexandre da Silva; Cejas López, Jesús; Lobato Muñoz, Susana; Jiménez Castuera, Ruth; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Escola Superior de Educação de Castelo Branco. Portugal |
2022 | Relação da formação formal na liderança dos treinadores e na autodeterminação e bem-estar dos atletas com deficiência intelectual | Pires, Pedro Rui Inês; Batista, Marco Alexandre da Silva; Mesquita, Maria Helena; Ibáñez Godoy, Sergio José; Instituto Politécnico de Castelo Branco. Portugal; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2024 | Responsibility as a predictor of climate and school violence through autonomous motivation in Physical Education classes: Differences based on sex and educational stage | Manzano Sánchez, David; Valero Valenzuela, Alfonso; Hortigüela Alcalá, David; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Burgos |
2022 | School social climate and personal and social responsibility of high school students in secondary school according to their motivational profile | Manzano Sánchez, David; Belando Pedreño, Noelia; Jiménez Parra, José Francisco; Valero Valenzuela, Alfonso; Universidad Europea de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Murcia |
2021 | Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approach | Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Aibar Solana, Alberto; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2021 | Understanding students’ novelty satisfaction in physical education: Associations with need-supportive teaching style and physical activity intention | Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; González Cutre, David; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Elche |