Browsing "Revista INFAD 2016 Nº 1, Vol. 1" by Type article

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 38 to 49 of 49 < previous 
Issue DateTitleAuthor(s)
2016Recuperação histórica do conceito de emoção em Vigotski: contribuição para a tese da indissociabilidade da emoção na atividade humanaCamargo, Denise de; Bulgacov, Yára Lúcia Mazziotti; Universidade Tuiuti do Paraná. Brasil; Universidade Federal do Paraná. Brasil; Universidade Positivo. Brasil
2016Redes de apoio social e de suporte social e envelhecimento ativoMaia, Carlos Manuel Leitão; Vicente Castro, Florencio; Fonseca, António Manuel Godinho da; Ruiz Fernández, María Isabel; Instituto Politécnico de Castelo Branco. Portugal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Sociología de la Educación; Universidade Católica Portuguesa. Portugal
2016Relación entre lactantes con deformidad craneal derecha y retraso en el área del lenguajeGonzález Santos, Josefa; González Bernal, Jerónimo; Fuente Anuncibay, Raquel de la
2016Relación entre las conductas de abuso de sustancias tóxicas y de smarphones en la adolescencia con la variable de personalidad búsqueda de sensacionesPérez de Albéniz Garrote, María Gloria; Medina Gómez, María Begoña; Universidad de Burgos
2016Resilience and psychological well-being: differences for affective profiles in Italian middle and late adolescentsCaroli, Maria Elvira de; Sagone, Elisabetta
2016Resultados de una experiencia de trabajo por proyectos en el Master de SecundariaAntón Nuño, Ascensión; Moraza Herrán, José Ignacio; Universidad de Burgos
2016Reto educativo. La incorporación de la perspectiva de género en los libros de texto. Contrastes y semejanzas entre los manuales empleados en Castelo Branco, Portugal y Michoacán, MéxicoMorales Robles, Elva; Pereira, Cristina; Pires, Maria da Natividade; Universidad de Salamanca; Instituto Politécnico de Castelo Branco. Portugal
2016Self-esteem, assertiveness and resilience in adolescents institutionalizedAnastácio, Zélia Ferreira Caçador; Universidade do Minho. Portugal
2016The social representation of sexual violence between “background and surface attitudes”: a research with university studentsCardella, Maria; Licciardello, Orazio; Castiglione, Claudia; Di Marco, Grazia; Università degli Studi di Catania. Italia
2016Trabajo por Proyectos en el Master de Secundaria: construir actitudesMoraza Herrán, José Ignacio; Antón Nuño, Ascensión
2016Translanguaging como estrategia de aprendizaje de L2Padilla Góngora, David; Aguilar Parra, José Manuel; Manzano León, Ana; Universidad de Almería
2016“Yes… I can”: psychological resilience and self-efficacy in adolescentsSagone, Elisabetta; Caroli, Maria Elvira de; Università degli Studi di Catania. Italia