Año | Título | Autor/a |
2018-10-18 | A linguistic analysis of the types of “genres” used in the subject of social science in CLIL Primary Education | Piquer Píriz, Ana María; Porcar Saravia, Carlos |
2019-10-01 | An analysis of metaphor in the language of History of Art in CLIL Secondary Education | Piquer Píriz, Ana María; Martín Domínguez, Raquel |
2020-11-11 | An analysis of prepositions in English as a Foreign Language (EFL) textbooks in Primary Education | Piquer Píriz, Ana María; Borreguero Caballero, Ana Belén |
2021 | Aprendizaje en línea para las clases de AICLE en Educación Primaria: dos estudios de caso sobre telecolaboración e intercambio virtuales | Piquer Píriz, Ana María; Rodríguez Alberto, María Barbaño |
2021 | Estrategias de aprendizaje y conocimiento léxico: un estudio sobre el alumnado de educación secundaria en programas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Escuela Internacional de Postgrado |
2018-03-08 | Evaluación del impacto del enfoque AICLE en el desarrollo de la competencia científica, los resultados en Biología y Geología y la posible influencia de la L1 y L2 en un centro rural extremeño | Piquer Píriz, Ana María; Salguero Díaz, Víctor Manuel |
2015-07-24 | How a CLIL approach may affect the size of receptive vocabulary and the use of vocabulary learning strategies: An empirical study focused on Extremaduran secondary learners | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura. Guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglés | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Martín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Blázquez López, Lucía; Calderón Poves, Cecilia; Pérez Valenzuela, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Lecturers' training needs in EMI programmes: Beyond language competence | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018-03-07 | Linguistic analysis and comparison of song lyrics employed in linguistic and non-linguistic subjects in the context of a CLIL Primary school | Piquer Píriz, Ana María; Gordillo Naranjo, Irene |
2016 | Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: is Lex30 a valid test for low-level school learners? | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2002 | Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and Spanish | Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | El potencial del enfoque AICLE para el profesorado de Educación Superior en Portugal: un análisis de necesidades lingüísticas en el Instituto Politécnico de Portalegre | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Coelho, Margarida Maria Bagina |
2021 | Project-Based Learning and vocabulary acquisitionin pre-primary CLIL students | Piquer Píriz, Ana María; Pérez Valenzuela, Ana |
2020 | The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable? | Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017-11-20 | The effect of foreign language anxiety on students’ attainment: a study of secondary education students learning spanish in the UK | Piquer Píriz, Ana María; Meleno Corchero, Rosa |
2015-07-24 | The role of CLIL learners’ aptitude when learning an L2 in Extremadura: Study of the interrelationship between language aptitude, L2 productive vocabulary and grammar in Secondary school | Piquer Píriz, Ana María; Machado Osado, María Paula; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | Topic-based teaching of metaphor in an efl syllabus: a longitudinal study of achievement at B2 level | Piquer Píriz, Ana María; MacArthur Purdon, Fiona; Martín Gilete, Marta |