Listar por Autor/a 92eefbb9-a8db-461a-9ac3-897ff474edec

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 1 al 18 de 18
AñoTítuloAutor/a
2018-10-18A linguistic analysis of the types of “genres” used in the subject of social science in CLIL Primary EducationPiquer Píriz, Ana María; Porcar Saravia, Carlos
2019-10-01An analysis of metaphor in the language of History of Art in CLIL Secondary EducationPiquer Píriz, Ana María; Martín Domínguez, Raquel
2020-11-11An analysis of prepositions in English as a Foreign Language (EFL) textbooks in Primary EducationPiquer Píriz, Ana María; Borreguero Caballero, Ana Belén
2021Aprendizaje en línea para las clases de AICLE en Educación Primaria: dos estudios de caso sobre telecolaboración e intercambio virtualesPiquer Píriz, Ana María; Rodríguez Alberto, María Barbaño
2021Estrategias de aprendizaje y conocimiento léxico: un estudio sobre el alumnado de educación secundaria en programas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua ExtranjeraAlejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Escuela Internacional de Postgrado
2018-03-08Evaluación del impacto del enfoque AICLE en el desarrollo de la competencia científica, los resultados en Biología y Geología y la posible influencia de la L1 y L2 en un centro rural extremeñoPiquer Píriz, Ana María; Salguero Díaz, Víctor Manuel
2015-07-24How a CLIL approach may affect the size of receptive vocabulary and the use of vocabulary learning strategies: An empirical study focused on Extremaduran secondary learnersPiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura. Guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglésPiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Martín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Blázquez López, Lucía; Calderón Poves, Cecilia; Pérez Valenzuela, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Lecturers' training needs in EMI programmes: Beyond language competencePiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018-03-07Linguistic analysis and comparison of song lyrics employed in linguistic and non-linguistic subjects in the context of a CLIL Primary schoolPiquer Píriz, Ana María; Gordillo Naranjo, Irene
2016Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: is Lex30 a valid test for low-level school learners?Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and SpanishPiquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022El potencial del enfoque AICLE para el profesorado de Educación Superior en Portugal: un análisis de necesidades lingüísticas en el Instituto Politécnico de PortalegreAlejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Coelho, Margarida Maria Bagina
2021Project-Based Learning and vocabulary acquisitionin pre-primary CLIL studentsPiquer Píriz, Ana María; Pérez Valenzuela, Ana
2020The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2017-11-20The effect of foreign language anxiety on students’ attainment: a study of secondary education students learning spanish in the UKPiquer Píriz, Ana María; Meleno Corchero, Rosa
2015-07-24The role of CLIL learners’ aptitude when learning an L2 in Extremadura: Study of the interrelationship between language aptitude, L2 productive vocabulary and grammar in Secondary schoolPiquer Píriz, Ana María; Machado Osado, María Paula; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2024Topic-based teaching of metaphor in an efl syllabus: a longitudinal study of achievement at B2 levelPiquer Píriz, Ana María; MacArthur Purdon, Fiona; Martín Gilete, Marta