Skip navigation
Sign on to:
My Dehesa
Edit Account details
En todo DEHESA
Biblioteca Digital
Docencia
Institucional
Investigación
Publicaciones UEX
Trabajos Fin de Estudios
Dehesa. Repositorio Institucional de la Universidad de Extremadura
Browse
Communities/Collections
Issue Date
Author
Title
Subject
UNESCO
Type
Statistics
View Statistics
Help
Help
Browsing "DFING - Artículos" by Type article
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 72 to 90 of 90
< previous
Issue Date
Title
Author(s)
2005
Salamanca y su universidad en los relatos de viajes ingleses del siglo XVIII
Hoyas Solís, José Antonio
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2009
Sintaxis comparada de las inscripciones bilingües greco-licias
Molina Valero, Carlos
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
;
Universidad de Murcia
1996
"Sombra del paraíso", de V. Aleixandre, a la luz de la Biblia, Milton y Blake
Pérez Romero, Carmen
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023
Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education: a case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroom.
Alejo González, Rafael
;
Lucero Fustes, Manuel
;
Schleppegrell, Mary
;
Sánchez, Ana
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
;
University of Michigan. Estados Unidos
1997
El texto de "Politics and the English language" y el contexto de "Newspeak". A propósito de una crítica de las ideas lingüísticas de George Orwell
López Ortega, Ramón
;
Oncins Martínez, José Luis
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021
The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individual
Ruano San Segundo, Pablo
;
Bouso Rivas, Tamara
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020
The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?
Castellano Risco, Irene Olga
;
Alejo González, Rafael
;
Piquer Píriz, Ana María
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018
The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary size
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021
The importance of song lyrics in perceptions and the sense of identity of young people
Sánchez González, María Gemma
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022
The role of input in the use of metaphor in L2 writing
Martín Gilete, Marta
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
1989
La traducción de "Confessio Amantis" de John Gower
Santano Moreno, Bernardo
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
1999
La traducción de la polisemia y el juego verbal del "Sonnet VIII"
Marín Calvarro, Jesús Ángel
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002
La traducción del hiberno-inglés al español: reflexiones en torno a "Kinship", de Seamus Heaney
Amador Moreno, Carolina Pilar
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002
La traducción del subtexto: análisis de la versión de Gustavo Falaquera del Sonnet CXLIV de Shakespeare
Marín Calvarro, Jesús Ángel
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching Approach
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2014
El valor caracterizador de las acotaciones en "The Glass Menagerie" y su traducción al español
Ruano San Segundo, Pablo
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2012
Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: a study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers
Alejo González, Rafael
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2009
Venciendo miedos en la enseñanza de inglés a adultos. Un caso práctico: la ciudad, sus leyendas y los espacios web
Delicado Puerto, Gemma
;
Agudo Garzón, Enrique
;
Silva, Paula Ferreira da
;
Cumbreño Espada, Paula
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
;
I.E.S. Joaquín Sama (San Vicente de Alcántara, Badajoz)
2018
Vocabulary learning strategies: their relation to learning success
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa