DFING - Libros o capítulos de libros Collection home page

DFING - Libros o capítulos de libros

Browse
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 22
Issue DateTitleAuthor(s)
2023Estudiantes de educación superior en entornos de aprendizaje EMI: más allá de las necesidades lingüísticasMartín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Language proficiency in EMI programs: analysis of learners' perceptions of their own and their teachers’ linguistic abilitiesFielden Burns, Laura Victoria; Martín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Developing academic language and skills as a support for content learning in higher education: a proposal of an open educational resourceMartín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2010Las glosas licias en fuentes griegasMolina Valero, Carlos; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Salamanca
2016What do we know about the Letoon? a study of a sanctuary during the period of Achaemenid rule over LyciaMolina Valero, Carlos; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2016Distopía y contravalores del aprendizaje moral en la ficción de Los Juegos del HambreFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020La prensa como recurso didáctico para la enseñanza de inglés a alumnado con TDAHFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020Didáctica de la lengua para alumnado con TDAH: el aprendizaje inclusivo de idiomas basado en el Diseño Universal para el AprendizajeFernández Portero, Ignacio; Cremades, Raúl, 1966-; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022The unauthorized shaw: non-official translations in the Spanish-speaking world.Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Portfolio use for raising confidence and combatting level differences in english for specific purposes coursesFielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020"The manage of two kingdoms must": an analysis of metaphor in two CLIL textbooksAlejo González, Rafael; García Bermejo, Verónica; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Charles Dickens’s influence on Benito Pérez Galdós revisited: a Corpus-stylistic approachRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018CLIL and academic vocabulary: a preliminary study of secondary-school learners' academic vocabulary sizeCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2017Cómo el uso de un enfoque AICLE puede afectar al vocabulario receptivo en estudiantes de secundariaCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019Ritmos, sonidos y colores en el mundo del niño. Aportaciones del arte en desarrollo de los niños en la etapa infantilMarín Chamorro, Raquel María; Bermejo García, María Luisa; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2022icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura. Guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglésPiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Martín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Blázquez López, Lucía; Calderón Poves, Cecilia; Pérez Valenzuela, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2017Recursos didácticos para aprender idiomas desde la diversidadFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Diseño universal para el aprendizaje en la enseñanza de inglés: la representación de contenidosFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018El uso de estrategias de aprendizaje de vocabulario en alumnos de metodología AICLE e ILE de educación secundariaCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020Masculinity in 20th century Irish theatre through corpus linguisticsTully de Lope, Cassandra Sian
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 22