Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/5049
Title: | Profesores en formación: problemas docentes percibidos o intuídos durante las prácticas de enseñanza |
Authors: | González Bravo, Teodoro |
Keywords: | Profesores en formación;Problemas docentes;Prácticas de enseñanza;Teachers in training;Problems teachers;Teaching practices |
Issue Date: | 1995 |
Publisher: | Universidad de Extremadura: Servicio de Publicacions |
Abstract: | Las investigaciones sobre los problemas docentes de los profesores en formación nos deben de servir como información y referencia para el diseño y desarrollo de actividades prácticas que ayuden a los profesores en el entrenamiento profesional adecuado. En este estudio se identifican los problemas docentes de una muestra de profesores de E.G.B. en prácticas del último curso de carrera, a través de la técnica del cuestionario. Desde un punto de vista general se comparan los problemas docentes percibidos o intuidos por los profesores en formación de las distintas especialidades y se contempla cómo evolucionan estos problemas con la realización de las prácticas de enseñanza. The investigations about training teachers' teaching problems must help us as information and reference for the design and development of practica! activities to help teachers in a suitable professional training. In this study the teaching problems are identified by a sample made with questionnaire to Primary training teachers in their last year in the University. From a general point of view teaching problems detected are compared by the training teachers in different specialities. At the same time we can see how these problems evolve with the realization of the training teaching. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/5049 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 12 (1995) DDCEM - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_12_123.pdf | 1,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License