Skip navigation
Sign on to:
My Dehesa
Edit Account details
En todo DEHESA
Biblioteca Digital
Docencia
Institucional
Investigación
Publicaciones UEX
Trabajos Fin de Estudios
Dehesa. Repositorio Institucional de la Universidad de Extremadura
Browse
Communities/Collections
Issue Date
Author
Title
Subject
UNESCO
Type
Statistics
View Statistics
Help
Help
Browsing by Author Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 109 to 128 of 133
< previous
next >
Issue Date
Title
Author(s)
1997
El texto de "Politics and the English language" y el contexto de "Newspeak". A propósito de una crítica de las ideas lingüísticas de George Orwell
López Ortega, Ramón
;
Oncins Martínez, José Luis
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021
The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individual
Ruano San Segundo, Pablo
;
Bouso Rivas, Tamara
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020
The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?
Castellano Risco, Irene Olga
;
Alejo González, Rafael
;
Piquer Píriz, Ana María
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2015-06-22
The function of biblical discourse in "Hamlet" and its handling in José María Valverde's translation
Oncins Martínez, José Luis
;
Conejero Magro, Luis Javier
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018
The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary size
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021
The importance of song lyrics in perceptions and the sense of identity of young people
Sánchez González, María Gemma
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020
"The manage of two kingdoms must": an analysis of metaphor in two CLIL textbooks
Alejo González, Rafael
;
García Bermejo, Verónica
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2014-10-21
The organization and management of the National Health Service in the UK with a focus after the social care 2012
Mcnair, Janine
;
Carballo Cillero, Andrés Miguel
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2015-07-24
The role of CLIL learners’ aptitude when learning an L2 in Extremadura: Study of the interrelationship between language aptitude, L2 productive vocabulary and grammar in Secondary school
Piquer Píriz, Ana María
;
Machado Osado, María Paula
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022
The role of input in the use of metaphor in L2 writing
Martín Gilete, Marta
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022
The unauthorized shaw: non-official translations in the Spanish-speaking world.
Ruano San Segundo, Pablo
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
1989
La traducción de "Confessio Amantis" de John Gower
Santano Moreno, Bernardo
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
1999
La traducción de la polisemia y el juego verbal del "Sonnet VIII"
Marín Calvarro, Jesús Ángel
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002
La traducción del hiberno-inglés al español: reflexiones en torno a "Kinship", de Seamus Heaney
Amador Moreno, Carolina Pilar
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002
La traducción del subtexto: análisis de la versión de Gustavo Falaquera del Sonnet CXLIV de Shakespeare
Marín Calvarro, Jesús Ángel
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching Approach
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2015-10-27
Unfolding individual differences in the CLIL primary classroom: comparing "Social science" and "Natural science". A study of motivation, anxiety and willingness to communicate in 5th grade in Extremadura
Alejo González, Rafael
;
Píriz Rico, Beatriz
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2006
Uso comunicativo de las Lenguas Extranjeras. J.D. Martínez Agudo
Robinson, Jan
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018
El uso de estrategias de aprendizaje de vocabulario en alumnos de metodología AICLE e ILE de educación secundaria
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2014
El valor caracterizador de las acotaciones en "The Glass Menagerie" y su traducción al español
Ruano San Segundo, Pablo
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa