Año | Título | Autor/a |
2012 | La adquisición de la pericia en judo: actividades generales y cotidianas | Cepeda Lemus, Mikel; Montero Carretero, Carlos; García González, Luis, 1981-; León del Barco, Benito; Iglesias Gallego, Damián; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Miguel Hernández; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Zaragoza |
2018 | An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modeling | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Martín-Albos Lucas, José; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2016 | Aplicación de un programa de intervención para mejorar la comprensión táctica en fútbol sala: un estudio en contexto educativo | Práxedes Pizarro, Alba; García González, Luis, 1981-; Moreno Cortés, Álvaro; Moreno Arroyo, María Perla; Moreno Domínguez, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Instituto de Educación Secundaria “Albalat” (Navalmoral de la Mata, Cáceres) |
2017 | Barreras percibidas para la práctica de actividad física en estudiantes universitarios. Diferencias por género y niveles de actividad física | Sevil Serrano, Javier; Práxedes Pizarro, Alba; Zaragoza Casterad, Javier; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Rey Juan Carlos |
2019 | Can high schools be an effective setting to promote healthy lifestyles? Effects of a multiple behaviour change intervention in adolescents | Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; Aibar Solana, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2015 | Efecto del estilo docente en una unidad didáctica de tagrugby sobre variables motivacionales situacionales y contextuales | Otto Castrillo, Jesús; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza |
2016 | Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processes | Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2019 | Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish Adolescents | Sevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2017 | Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of students | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2016 | Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambio | Práxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Cansado, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2016 | Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físisco-deportiva | Práxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Domínguez, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2018 | Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal 6 style: a variable- and person-centered approach | Abós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | The effects of a comprehensive teaching program on dribbling and passing decision-making and execution skills of young footballers | Práxedes Pizarro, Alba; Moreno Domínguez, Alberto; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Universidad Rey Juan Carlos |
2015 | The relationship between quantity and level of competition, and cognitive expertise in Spanish tennis players | García González, Luis, 1981-; Moreno Domínguez, Alberto; Moreno Arroyo, María Perla; Gil Arias, Alexander; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Católica San Antonio de Murcia |
2017 | The relative age effect on soccer players in formative stages with different sport expertise levels | Práxedes Pizarro, Alba; Moreno Domínguez, Alberto; García González, Luis, 1981-; Pizarro Mateo, David; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Rey Juan Carlos |
2019 | The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical Education | García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Bélgica. |