Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 49
Issue Date | Title | Author(s) |
2020 | Adolescents and values portrayed in music nowadays | Sánchez González, María Gemma; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2020 | Creencias de los alumnos del Grado de Educación sobre el Proceso de Aprendizaje de la Lengua Inglesa | Marín Chamorro, Raquel María; Alzás García, Teresa; Villares Hurtado, Silvia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2020 | Percepciones de los maestros de la provincia de Badajoz ante AICLE | López Pérez, Magdalena, 1979-; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Grammatical words denoting vagueness in Joseph Conrad’s “Heart of Darkness” and their translations into Spanish: a corpus approach | Ruano San Segundo, Pablo; Pizarro Seijas, Paloma; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | "Irish English had to do with personal identity, and you can't get rid of that". An Interview with Juan Jose Delaney | Amador Moreno, Carolina Pilar; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Las estrategias de aprendizaje de vocabulario: estudio evolutivo de su uso en alumnos AICLE e ILE en Extremadura | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
1987 | Interacción de poeta y corresponsal en "Two Armies", de Stephen Spender | Pérez Romero, Carmen; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2003 | Reflexiones históricas en los diarios de los viajeros de habla inglesa a su paso por Extremadura | Marín Calvarro, Jesús Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | Culture and motivation in English for hospitality students: why intwgrative motivation may be essential | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | Form-focused data-driven learning for grammar development in ESP contexts | Curado Fuentes, Alejandro; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Análisis del uso de estrategias de aprendizaje de vocabulario por alumnos de secciones bilingües de Educación Secundaria | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | ICT in the English classroom. Qualitative analysis of the attitudes of teachers of English towards its implementation in secondary schools | Galván Malagón, María Carmen; López Pérez, Magdalena, 1979-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | Reporting verbs as a stylistic device in the creation of fictional personalities in literary texts | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2015 | Language learning through handheld gaming: a case study of an English course with engineering students | Rico García, María Mercedes; Agudo Garzón, Juan Enrique; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos |
2015 | Multimedia games for fun and learning English in preschool | Agudo Garzón, Juan Enrique; Rico García, María Mercedes; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos |
2008 | Language Learning and MUDs: and Overview | Macarro Asensio, Rosa María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2008 | J. Swift, H. Melville y un cuento de Ana Lidia Vega: prostitución y metáforas de la migración | Delicado Puerto, Gemma; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2008 | Breve estudio sobre la influencia de la "History of Spanish Literature" de George Ticknor en manuales posteriores: aparición y desaparición de las mujeres en el canon literario | Delicado Puerto, Gemma; University of Chicago. USA; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2009 | Venciendo miedos en la enseñanza de inglés a adultos. Un caso práctico: la ciudad, sus leyendas y los espacios web | Delicado Puerto, Gemma; Agudo Garzón, Enrique; Silva, Paula Ferreira da; Cumbreño Espada, Paula; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; I.E.S. Joaquín Sama (San Vicente de Alcántara, Badajoz) |
2016 | Design and assessment of adaptative hypermdia games for English acquisition in preschool | Agudo Garzón, Juan Enrique; Rico García, María Mercedes; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 49