Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 94
Issue Date | Title | Author(s) |
2023 | Docentes que asesoran: la evaluación de un programa que nace de la colaboración entre entidades extremeñas | Manchado Nieto, Cristina; Alonso Díaz, Laura; Delicado Puerto, Gemma; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | " I thought you had forgotten me": a corpus-pragmatic examination of the mental verb think in Irish emigrants´ letters | Ávila Ledesma, Nancy E.; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2012 | Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: a study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers | Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2016 | Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: is Lex30 a valid test for low-level school learners? | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | The role of input in the use of metaphor in L2 writing | Martín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | CL-oriented approaches to teaching phrasal verbs: a report on EFL classroom-based research | Martín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | Comparative language learning beliefs: why aptitude matters | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2009 | Sintaxis comparada de las inscripciones bilingües greco-licias | Molina Valero, Carlos; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Murcia |
2022 | Actitudes del alumnado universitario ante el lenguaje inclusivo y su debate en los medios de comunicación | Fernández Portero, Ignacio; Cremades, Raúl, 1966-; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Málaga |
2022 | Gamification in the english language class: analysis of pre-service teachers’ perceptions | Fernández Portero, Ignacio; Castillo Rodríguez, Cristina; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; Universidad de Málaga |
2019 | Revisiting the dickensian echo of the HBO TV series The Wire | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Diseño universal para el aprendizaje de idiomas en personas con diversidad funcional | Fernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Acquisition of language and intercultural competences in tourism and hospitality studies through active experimentation in second life | Rico García, María Mercedes; Silva, Paula Ferreira da; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Qualitative data for examining fixed and incremental concepts of language learning: a search for the stories behind students’ motivation | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Attribution theories in language learning motivation: success in vocational english for hospitality students | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individual | Ruano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languages | Rico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Another turn of the screw on the history of the reaction object construction | Ruano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universitat de les Illes Balears; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Dickens’s hyperbolic style revisited: verbs that describe sounds made by animals used to report the words of male villains | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | A corpus-based approach to Charles Dickens’s use of direct thought presentation | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 94