Listar por Autor/a 7344b667-c5f9-4d3c-879b-f9f596057567

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 1 al 20 de 34  Siguiente >
AñoTítuloAutor/a
2024A Circumplex Approach to (de)motivating Styles in Physical Education: Situations-In-School–Physical Education Questionnaire in Spanish Students, Pre-Service, and In-Service TeachersBurgueño, Rafael; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Almería; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Ghent University. Belgium; Universidad de Zaragoza
2024A motivational training program for secondary physical education teachers based on the circumplex model: a study protocol of a randomised controlled trialGarcía Cazorla, Javier; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2023A systematic review in device-measured physical activity during active commuting to/from school: practical considerations to assess when, where, and how much it occursCampos Garzón, Pablo; Saucedo Araujo, Romina G.; Sevil Serrano, Javier; Migueles, Jairo H.; Barranco Ruiz, Yaira; Chillón Garzón, Palma; Universidad de Granada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Comportamental de la Actividad Física y el Deporte (ACAFYDE); Karolinska University Hospital Huddinge. Sweden
2018An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modelingAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Martín-Albos Lucas, José; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2023Are 24-hour movement recommendations associated with obesity-related indicators in the young population? A meta-analysisLópez Gil, José Francisco; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; García Hermoso, Antonio; Universidad Pública de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2017Barreras percibidas para la práctica de actividad física en estudiantes universitarios. Diferencias por género y niveles de actividad físicaSevil Serrano, Javier; Práxedes Pizarro, Alba; Zaragoza Casterad, Javier; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Rey Juan Carlos
2019Can high schools be an effective setting to promote healthy lifestyles? Effects of a multiple behaviour change intervention in adolescentsSevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; Aibar Solana, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2023Contribution of active commuting to/from school to device-measured light and moderate-to-vigorous physical activity levels: a systematic review and meta-analysisCampos Garzón, Pablo; Sevil Serrano, Javier; García Hermoso, Antonio; Barranco Ruiz, Yaira; Chillón Garzón, Palma; Universidad de Granada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Pública de Navarra
2015Efecto del estilo docente en una unidad didáctica de tagrugby sobre variables motivacionales situacionales y contextualesOtto Castrillo, Jesús; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza
2023Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio ruralMillán Navarro, Isabel; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2016Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processesSevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2019Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish AdolescentsSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2022Improving motivation for physical activity and physical education through a school-based interventionSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2017Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of studentsAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2020Influence of internally and externally controlling teaching behaviors on students’ motivational outcomes in Physical Education: Is there a gender difference?Abós Catalán, Ángel; Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería
2021Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females?Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Santiago de Chile
2023Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical educationGarcía González, Luis, 1981-; Haerens, Leen; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Burgueño, Rafael; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Ghent University. Belgium; Universidad de Almería
2016Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambioPráxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Cansado, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2016Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físisco-deportivaPráxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Domínguez, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Prevalence of meeting 24-Hour Movement Guidelines from pre-school to adolescence: A systematic review and meta-analysis including 387,437 participants and 23 countriesTapia Serrano, Miguel Ángel; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; López Gil, José Francisco; Tremblay, Mark S.; García Hermoso, Antonio; Research Institute, Ottawa. Canada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Murcia; Universidad Pública de Navarra