Browsing by Author 8464f65a-0866-4da5-b802-e89f0bc9389f

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 19 of 19
Issue DateTitleAuthor(s)
2024A Circumplex Approach to (de)motivating Styles in Physical Education: Situations-In-School–Physical Education Questionnaire in Spanish Students, Pre-Service, and In-Service TeachersBurgueño, Rafael; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Almería; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Ghent University. Belgium; Universidad de Zaragoza
2024A motivational training program for secondary physical education teachers based on the circumplex model: a study protocol of a randomised controlled trialGarcía Cazorla, Javier; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2018An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modelingAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Martín-Albos Lucas, José; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2019Can high schools be an effective setting to promote healthy lifestyles? Effects of a multiple behaviour change intervention in adolescentsSevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; Aibar Solana, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2015Efecto del estilo docente en una unidad didáctica de tagrugby sobre variables motivacionales situacionales y contextualesOtto Castrillo, Jesús; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza
2023Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio ruralMillán Navarro, Isabel; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2016Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processesSevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2019Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish AdolescentsSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2022Improving motivation for physical activity and physical education through a school-based interventionSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2017Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of studentsAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2020Influence of internally and externally controlling teaching behaviors on students’ motivational outcomes in Physical Education: Is there a gender difference?Abós Catalán, Ángel; Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería
2023Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical educationGarcía González, Luis, 1981-; Haerens, Leen; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Burgueño, Rafael; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Ghent University. Belgium; Universidad de Almería
2024Students’ motivational experiences across profiles of perceived need-supportive and need-thwarting teaching behaviors in physical educationBurgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería
2023Students’ need satisfaction and frustration profiles: Differences in outcomes in physical education and physical activity-related variables.Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Almería; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2024Students’ perceptions of physical education teachers’ (de)motivating styles via the circumplex approach: differences by gender, grade level, experiences, intention to be active, and learningDiloy Peña, Sergio; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; García Cazorla, Javier; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2018Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal style: a variable- and person-centered approachAbós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2019The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical EducationGarcía González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Belgium
2021Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approachAbós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Aibar Solana, Alberto; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2021Understanding students’ novelty satisfaction in physical education: Associations with need-supportive teaching style and physical activity intentionAibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; González Cutre, David; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Elche