Año | Título | Autor/a |
2024 | A Circumplex Approach to (de)motivating Styles in Physical Education: Situations-In-School–Physical Education Questionnaire in Spanish Students, Pre-Service, and In-Service Teachers | Burgueño, Rafael; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Almería; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Ghent University. Belgium; Universidad de Zaragoza |
2024 | A motivational training program for secondary physical education teachers based on the circumplex model: a study protocol of a randomised controlled trial | García Cazorla, Javier; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2018 | An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modeling | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Martín-Albos Lucas, José; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2019 | Can high schools be an effective setting to promote healthy lifestyles? Effects of a multiple behaviour change intervention in adolescents | Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; Aibar Solana, Alberto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2015 | Efecto del estilo docente en una unidad didáctica de tagrugby sobre variables motivacionales situacionales y contextuales | Otto Castrillo, Jesús; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza |
2023 | Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio rural | Millán Navarro, Isabel; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2016 | Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processes | Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2019 | Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish Adolescents | Sevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2022 | Improving motivation for physical activity and physical education through a school-based intervention | Sevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of students | Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2020 | Influence of internally and externally controlling teaching behaviors on students’ motivational outcomes in Physical Education: Is there a gender difference? | Abós Catalán, Ángel; Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería |
2023 | Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical education | García González, Luis, 1981-; Haerens, Leen; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Burgueño, Rafael; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Ghent University. Belgium; Universidad de Almería |
2024 | Students’ motivational experiences across profiles of perceived need-supportive and need-thwarting teaching behaviors in physical education | Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería |
2023 | Students’ need satisfaction and frustration profiles: Differences in outcomes in physical education and physical activity-related variables. | Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Almería; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2024 | Students’ perceptions of physical education teachers’ (de)motivating styles via the circumplex approach: differences by gender, grade level, experiences, intention to be active, and learning | Diloy Peña, Sergio; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; García Cazorla, Javier; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2018 | Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal style: a variable- and person-centered approach | Abós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2019 | The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical Education | García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Belgium |
2021 | Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approach | Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Aibar Solana, Alberto; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2021 | Understanding students’ novelty satisfaction in physical education: Associations with need-supportive teaching style and physical activity intention | Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; González Cutre, David; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Elche |