Año | Título | Autor/a |
2018 | Causal inference on education policies: a survey of empirical studies using PISA, TIMSS and PIRLS | Cordero Ferrera, José Manuel; Cristóbal López, Víctor; Santín González, Daniel; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Complutense de Madrid |
2015 | Determinants of grade retention in France and Spain: Does birth month matter? | Pedraja, Francisco, 1958-; Santín González, Daniel; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; Universidad Complutense de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2018 | La educación financiera en el contexto internacional | Cordero Ferrera, José Manuel; Pedraja, Francisco, 1958-; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2024 | Education, educational mismatch and occupational status: an analysis using PIAAC data | Murillo Huertas, Inés P.; Raymond Bara, José Luis; Universidad Autónoma de Barcelona; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2021 | Efficiency in the transformation of schooling into competences: A cross-country analysis using PIAAC data | Calero Martínez, Jorge; Murillo Huertas, Inés P.; Raymond Bara, José Luis; Universidad de Barcelona; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Autónoma de Barcelona |
2023 | Eficiencia y equidad educativa en España: un análisis comparativo a nivel regional | Sicilia, Gabriela; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; Universidad de La Laguna; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2021 | Exploring factors related with resilience in primary education: evidence from european countries | Cordero Ferrera, José Manuel; Mateos Romero, Lucía; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2019 | Financial education and student financial literacy: a cross-country analysis using PISA 2012 data | Cordero Ferrera, José Manuel; Gil Izquierdo, María; Pedraja, Francisco, 1958-; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Autónoma de Madrid |
2023 | El impacto del COVID-19 en el aprendizaje durante el confinamiento | Hurtado Martín, Marta; López Torres, Laura; Santín González, Daniel; Sicilia, Gabriela; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; Universidad Complutense de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad de Alcalá de Henares; Universidad de La Laguna |
2018 | The effect of teaching strategies on student achievement: an analysis using TALIS-PISA-link | Cordero Ferrera, José Manuel; Gil Izquierdo, María; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Autónoma de Madrid |
2018 | Using non-radial DEA to assess school efficiency in a cross-country perspective: an empirical analysis of OECD countries | Aparicio Baeza, Juan; Cordero Ferrera, José Manuel; González Espinosa, Martín; López Espín, Jose J.; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Miguel Hernández |