Listar por Título

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 9617 al 9636 de 20079 < Anterior   Siguiente >
AñoTítuloAutor/a
2015-07-24How a CLIL approach may affect the size of receptive vocabulary and the use of vocabulary learning strategies: An empirical study focused on Extremaduran secondary learnersPiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2017How adolescent’s family satisfaction and attachment quality correlate incases of domestic violenceWeber, Tatiana Dobrianskyj; University of Northampton. UK
2017How can we enhance creativity in childhood? An action research with Italian childrenCaroli, Maria Elvira de; Falanga, Rossella; Licciardello, Orazio; Sagone, Elisabetta; Università degli Studi di Catania. Italia
2017How do quality practices affect the results?: the experience of thalassotherapy centres in SpainÁlvarez García, José; Río Rama, María de la Cruz del; Miras Rodríguez, María del Mar; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad; Universidad de Vigo; Universidad de Sevilla
2018How do soil moisture and vegetation covers influence soil temperature in drylands of Mediterranean Regions?Università degli Studi di Parma. Italia; Lozano Parra, Francisco Javier; Pulido Fernández, Manuel; Lozano Fondón, Carlos; Schnabel, Susanne; Pontificia Universidad Católica de Chile; Universidad de Extremadura. Departamento de Arte y Ciencias del Territorio
2018How do taxable income responses to marginal tax rates differ by sex, marital status and age ? Evidence from Spanish dual income taxDíaz Caro, Carlos; Onrubia Fernández, Jorge; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad; Universidad Complutense de Madrid
2021How does a flipped classroom course affect the affective domain toward science course?Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019-06-29How does a flipped classroom course affect the affective domain toward science course?Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2022How does fiscal austerity impact on poverty and inequality? The Spanish casePérez Mayo, Jesús; Miguel Vélez, Francisco Javier de; Campoy Muñoz, Pilar; Cardenete Flores, Manuel Alejandro; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Loyola Andalucía; Universidad Autónoma de Chile
2022How does fiscal austerity impact on poverty and inequality? The Spanish caseCampoy Muñoz, Pilar; Cardenete Flores, Manuel Alejandro; Miguel Vélez, Francisco Javier de; Universidad Loyola Andalucía; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía
2023How does mental fatigue influence cognitive processes during padel competition? A preliminary study of gender differencesDíaz García, Jesús; González Ponce, Inmaculada; López Gajardo, Miguel Ángel; Manzano Rodríguez, David; Lobo Triviño, David; Rubio Morales, Ana; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2018How does phosphoric acid interact with cherry stones? A discussion on overlooked aspects of chemical activationGonzález Domínguez, José Miguel; Fernández González, Carmen, 1958-; Alexandre Franco, María Francisca; Gómez Serrano, Vicente; CSIC. Instituto de Carboquímica IBC; Universidad de Extremadura. Departamento de Química Orgánica e Inorgánica
2023How emotions sound. A literature review of music as an emotional tool in tourism marketingMoreno Lobato, Ana; Di Clemente, Elide; Hernández Mogollón, José Manuel; Campón Cerro, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Dirección de Empresas y Sociología
2022How has the COVID-19 pandemic affected the different branches of the agri-food industry in Extremadura (Spain)?Sama Berrocal, Celia; Corchuelo Martínez-Azúa, Beatriz; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía
2018How is cell proprioception related to cell growth and differentiation? Strong scientific evidence for future clinical activitiesRodríguez Sanz, David; Losa Iglesias, Marta Elena; Becerro de Bengoa Vallejo, Ricardo; Palomo López, Patricia; Calvo Lobo, César; López López, Daniel; Universidad Europea de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Enfermería; Universidad Rey Juan Carlos; Universidad Complutense de Madrid; Universidad de León; Universidade da Coruña
2023How knowledge‑based dynamic capabilities relate to firm performance: the mediating role of entrepreneurial orientationHernández Linares, Remedios; López Fernández, María Concepción; García Piqueres, Gema; Cunha, Miguel Pina E.; Rego, Arménio; Universidad de Cantabria; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad; Universidade NOVA de Lisboa. Portugal; Universidade Católica Portuguesa. Portugal
2019How the environmental fate of clomazone in rice fields is influenced by amendment with olive-mill waste under different regimes of irrigation and tillageFernández Rodríguez, Damián; Gómez Fernández, Soraya; Albarrán Liso, Ángel; Peña Abades, David; Rozas Espadas, María Ángeles; Rato Nunes, José Manuel; López Piñeiro, Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Biología Vegetal, Ecología y Ciencias de la Tierra
2019How the flipped classroom affects knowledge, skills, and engagement in higher education: effects on students' satisfactionMurillo Zamorano, Luis Regino; López Sánchez, José Ángel; Godoy Caballero, Ana Luisa; Universidad de Extremadura. Departamento de Dirección de Empresas y Sociología; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía
2019-01-01How to Apply the Flipped Classroom in Economics to Improve Student Satisfaction and ResultsPrieto Ballester, Jorge Manuel; Pérez Calderón, Esteban; Milanés Montero, Patricia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2015How to describe species richness patterns for bryophyte conservation?Hespanhol, Helena Canha Pinto; Cezón García, Katia; Felicísimo, Ángel M., 1957-; Muñoz Fuente, Jesús; García Mateo, Rubén; Universidade do Porto. Portugal; Real Jardín Botánico (CSIC); Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica; University of Lausanne. Switzerland; Universidad Tecnolóica Indoamérica. Ecuador