Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 21 a 40 de 102
Año | Título | Autor/a |
2018 | Acquisition of language and intercultural competences in tourism and hospitality studies through active experimentation in second life | Rico García, María Mercedes; Silva, Paula Ferreira da; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Qualitative data for examining fixed and incremental concepts of language learning: a search for the stories behind students’ motivation | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Attribution theories in language learning motivation: success in vocational english for hospitality students | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individual | Ruano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languages | Rico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Another turn of the screw on the history of the reaction object construction | Ruano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universitat de les Illes Balears; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Dickens’s hyperbolic style revisited: verbs that describe sounds made by animals used to report the words of male villains | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | A corpus-based approach to Charles Dickens’s use of direct thought presentation | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | An analysis of Charles Dickens’s gender-based use of speech verbs | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Conventional metaphors in english as a lingua franca: an analysis of SPEECH metaphors in three academic seminars | Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education: a case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroom. | Alejo González, Rafael; Lucero Fustes, Manuel; Schleppegrell, Mary; Sánchez, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; University of Michigan. Estados Unidos |
2018 | Vocabulary learning strategies: their relation to learning success | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching Approach | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2020 | The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable? | Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse | Castellano Risco, Irene Olga; Martín Gilete, Marta; Hijazo Gascón, Alberto; Ibarretxe Antuñano, Iraide; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Lecturers' training needs in EMI programmes: Beyond language competence | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary size | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Lexical knowledge and amount of L2 exposure: A study on CLIL Primary-school learners’ receptive vocabulary knowledge | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Lecturers’ training needs in EMI programmes: beyond language competence | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Receptive vocabulary and learning strategies in Secondary School CLIL and non-CLIL learners | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 21 a 40 de 102