DFING - Artículos Página de inicio de la colección

DFING - Artículos

Listar por
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 21 a 40 de 102
AñoTítuloAutor/a
2018Acquisition of language and intercultural competences in tourism and hospitality studies through active experimentation in second lifeRico García, María Mercedes; Silva, Paula Ferreira da; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Qualitative data for examining fixed and incremental concepts of language learning: a search for the stories behind students’ motivationFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Attribution theories in language learning motivation: success in vocational english for hospitality studentsFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individualRuano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languagesRico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Another turn of the screw on the history of the reaction object constructionRuano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universitat de les Illes Balears; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Dickens’s hyperbolic style revisited: verbs that describe sounds made by animals used to report the words of male villainsRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018A corpus-based approach to Charles Dickens’s use of direct thought presentationRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018An analysis of Charles Dickens’s gender-based use of speech verbsRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Conventional metaphors in english as a lingua franca: an analysis of SPEECH metaphors in three academic seminarsAlejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education: a case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroom.Alejo González, Rafael; Lucero Fustes, Manuel; Schleppegrell, Mary; Sánchez, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; University of Michigan. Estados Unidos
2018Vocabulary learning strategies: their relation to learning successCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching ApproachCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourseCastellano Risco, Irene Olga; Martín Gilete, Marta; Hijazo Gascón, Alberto; Ibarretxe Antuñano, Iraide; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Lecturers' training needs in EMI programmes: Beyond language competencePiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary sizeCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Lexical knowledge and amount of L2 exposure: A study on CLIL Primary-school learners’ receptive vocabulary knowledgeCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Lecturers’ training needs in EMI programmes: beyond language competencePiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Receptive vocabulary and learning strategies in Secondary School CLIL and non-CLIL learnersCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 21 a 40 de 102