Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 94
Issue Date | Title | Author(s) |
2018 | An analysis of Charles Dickens’s gender-based use of speech verbs | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Conventional metaphors in english as a lingua franca: an analysis of SPEECH metaphors in three academic seminars | Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education: a case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroom. | Alejo González, Rafael; Lucero Fustes, Manuel; Schleppegrell, Mary; Sánchez, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; University of Michigan. Estados Unidos |
2018 | Vocabulary learning strategies: their relation to learning success | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching Approach | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2020 | The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable? | Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse | Castellano Risco, Irene Olga; Martín Gilete, Marta; Hijazo Gascón, Alberto; Ibarretxe Antuñano, Iraide; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Lecturers' training needs in EMI programmes: Beyond language competence | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary size | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Lexical knowledge and amount of L2 exposure: A study on CLIL Primary-school learners’ receptive vocabulary knowledge | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2021 | Lecturers’ training needs in EMI programmes: beyond language competence | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Receptive vocabulary and learning strategies in Secondary School CLIL and non-CLIL learners | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico: el caso de alumnos de Educación Secundaria | Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Perpetuation of sexism through proverbs: The case of Martínez Kleiser's "Refranero General Ideológico Español" | Tosina Fernández, Luis Jesús; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Measuring preservice foreign language teachers' attitudes toward inclusive education through a newly developed scale | Fernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Intercultural and linguistic competences for engineering ESP classes: A didactic framework proposal through problem-based learning | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2002 | El juego verbal del "Sonnet XX" de William Shakespeare y la traducción española de Gustavo Falaquera | Sánchez García, Manuel, 1969-; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2002 | Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and Spanish | Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2002 | La traducción del subtexto: análisis de la versión de Gustavo Falaquera del Sonnet CXLIV de Shakespeare | Marín Calvarro, Jesús Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2002 | Intertextualidad general y restringida en el Don Quixote de Smollett | Garrido Ardila, Juan Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 94